Petang Ahad

Petang ahad
aku ngan mama bapa pergi ziarah kubur arwah abang
adik aku pulak tak dapat ikut


terasa sayu..sebak pun ada..





Arwah abang meninggal masa umur 8 tahun

balik dari kubur
singgah beli ikan bakar untuk juadah bebukak puasa nanti

28 comments:

  1. sebak pula dihati tengok pusara

    al-fatihah buat arwah abg,nenek dan juga atok mudah2an rohnya berada dikalangan orang beriman
    AMIN

    ReplyDelete
  2. al-fatihah buat arwah...kesunyian tetap dirasa bila tiada insan yang dikasihi lebih2 lagi pemegian mereka begitu awal dan amat2 terasa menjelang raya yang tak lama lagi.

    apapun moga2 arwah ditempatkan dikalangan insan2 yang dikasihi oleh Allah Taala amin

    ReplyDelete
  3. masih muda arwah abang bie xada..insyAllah arwah abang bie insan terpilih.muda2 lagi dah kembali ketempat asal.
    al-fatihah

    ReplyDelete
  4. AL-FATIHAH

    ikan bakar pun sedap juga yummy :)

    ReplyDelete
  5. sedih juga dibuatnya lebih2 lagi bulan puasa terasa sayu menebal

    al-fatihah....

    Bie,
    sama lah juadah kita sy pun ikan bakar juga hehe.sedap juga xlarat pula pergi terawih hehe

    ReplyDelete
  6. salam bie..
    al-fatihah buat arwah..sedihnya masih kecik dah kena ambil.apa2pon arwah insan terpilih

    kita pula ntah macamane...takut juga amal belum banyak

    ReplyDelete
  7. salam singgah kat sini bie..
    al-fatihah buat arwah

    sedap jer tgk ikan bakar terasa lapar pula huhu

    ReplyDelete
  8. salam bie
    sedih gak kalau dikenang2kan waktu bersama arwah pilu gak dibuatkan.

    al-fatihah

    ReplyDelete
  9. zalee dah lama tak ziarah kubur. sayu gak tetiba teringatkan mereka

    ReplyDelete
  10. @Rizal
    betul tuh masuk saja kawasan perkuburan dah rasa dah sayu dihati tgk pusara

    Amin..

    ReplyDelete
  11. @HB_Awang
    2 la setiap nak raya 2 terasa sangat... amin

    ReplyDelete
  12. @alilah
    amin....

    tuh la sedap gilew haha :P

    ReplyDelete
  13. @atiqah
    ahaha...kantoi mengaku gak akhirnya :P

    ReplyDelete
  14. @syukriee
    betul 2....lebey2 lagi org yang kita rapat

    ReplyDelete
  15. betul tu
    beli banyak2 pun tak guna kalau tak makan
    usah membazir

    ReplyDelete
  16. Semoga ruh-ruh mereka ditempatkan bersama mereka yang beriman dan dikasihi Allah SWT.

    amiin..

    ReplyDelete
  17. @tehr
    tu la membazir je beli banyak2... nafsu sebelum bebukak macam2 nak itu..nak ini...dibeli tapi dah bukak makan ciput je alih2 makanan dibeli tak dimakan

    ReplyDelete
  18. alfatihah untuk arwah semoga ditempatkan dikalangan org beriman.....Amin

    ReplyDelete
  19. Pusaraa,menginsafkan kita yg masih hidup.Setinggi mana pencapaian,sehebat mana diri didunia,segagah mana kita ini..Akhirnya disinilah kita berteduh buat selama2nya..
    Semoga mati kita, masih teguh dgn iman didada..Amin.

    ReplyDelete