Segalanya Nak Besar... Tapi Tang Tu Tak Nak Pulak

Sifat yang tak pernah puas memang diakui dan memang benar-benar berlaku di kalangan masyarakat kita hari ini malah berlaku sejak dulu lagi.
Segala yang dimiliki tetap tak pernah bersyukur masih tetap mahukan segala benda yang besar-besar.

Segala benda bentuknya yang kecil-kecil memang dah agak tak nak punya... tak gah kononnya. Iyelah tu!!
Sifat macamnih agak-agaknya korang dah pernah jumpa kot. Mustahil tak pernah kan..
Kekadang bila kita dengar durang cakap macam tuh buleh membuatkan kita tertanya-tanya?!

Umpamanya, Nak Rumah Besar.. Nak Kereta Besar.. segala-segalanya lah yang besar-besar....
Tapi bila tang bab pasangan kenapa taknak yang badan besar Wehhh!!! Muhahahaha.....
dah kata nak besar-besar tuh takkan nak pilih kot...

(peristiwa berlaku malam tadi bila my friendsss datang ke rumah lepak-lepak... mula la dia wat pendedahan pasal nak inginkan benda yang besar-besar!! Dengan mukanya lagi konfident giler.... Fuhhhh!!!! letih aku duk dengar cakap dia yang tak mendatangkan hasil... 0__0
Bila aku balas balik pasal pasangan kenapa tak pilih yang besar terus dia tutup mulut. Pastu tak lama beberapa minit terus dia balik!!!! Pehhhh.....dah terasa la kot) Dah alang-alang nak besar..... why not!?

Insaf la Wehhhhh!!!

24 comments:

  1. biasa manusia Xpandai bersyukur.

    agaknya terasa kot pedas gler beb soklannya hahahaha berdesing telinganya dengar.
    pasnih geranti dia Xdatang2 lagi

    ReplyDelete
  2. betul gak dah nak besar apa salahnya hahahaha

    kelakar la u balas macamtuh!!

    ReplyDelete
  3. caya la soalan membalas pedih menusuk tu. kira oke la dah letih2 dengo dia membebel hahahaaha

    ReplyDelete
  4. dik2 kawan dik tuh memang materialistik kot. mati sape bakal laki dia dik hehehe

    ReplyDelete
  5. memang penat gile bila layan kangkawan yang dah perangai macamtu dah memang nak up agaknya.

    kalo fifi kat situ dah lama fifi gile dah..

    ReplyDelete
  6. pasnitak datang lagi..tak suka kawanku mengata aku hahahaha
    sakit jiwa terus ada kawan sebegini dah la malam2 berangan lebih.

    ReplyDelete
  7. memang dia taknak tak macho katanya hahahahaahah.. adui Bie2 wat sakit segala sakit yang datang.
    dahla datang2 kerumah cakap hal tu.. alah Bie agaknya dia kata macamtuh nak awak gi dia rumah ngan kete agaknya hehe.
    kan awak kaya... hehe

    ReplyDelete
  8. kan u ader bisnis so apalagi sebelum dia kempunan haha...

    ReplyDelete
  9. pedas juga ye..hehehe..

    good one Bie, peringatan pada akak juga..kena berusaha nak dapatkan hasil yang baik, dan bersyukur dengan apa yang dapat..

    :-)

    ReplyDelete
  10. @Rizal
    tu masalahnya kalo buleh bsyukur la kan. Jangan pasal kita manusia asyik kena label tak bsyukur

    lagi elok tak datang2 tak gak menyemak mata hahaha. Tuh arr dah nak besar2kan why not

    ReplyDelete
  11. @HB_Awang
    baru puas hati tym balas tu kan.. dahla mukanya arrrgahhhhh!!! malas bie ingatkan balik

    ReplyDelete
  12. @€ fzh €
    hahaha....manatahu kan dah cakapnya mcmtuhkan!!Huhhhh buhsan gile dapat kawan macamtuh :P

    ReplyDelete
  13. Laaaa,siannye die tuuu... Dasat arr Bie...bagi kat dia "ayat penutup" terussss...Kira macam jurus maut la nihhh...ha30x!!!

    ReplyDelete
  14. @yastro
    hahaha kiranya macamtuh la...sesak gile duk layan kerenahnya!!! dahla datang umah pastu tetibe perasan lebih crita ttng tuh Pehhh..

    kui3...hahaha1000x

    ReplyDelete
  15. @xoxo
    terlebih dari penat wehhh..bukan lagi agak up..dah up sangat dah!!

    ReplyDelete
  16. @Ultramen Ricky
    lagi elok itu yang dimahukan hahaha..
    bukannya jahat taw kalau dia datang elok2 takpe juga nie Mmmmmm..

    lebih elok mengata depan2 daripada belakang2 :)

    ReplyDelete
  17. @wiLLzzoaLLy
    itu tak macho belakang kira!dah nak semua besar. Membazir je ada rumah besar2...kereta besar2...dahtu tak ramai kalau pasangan badan besar kan tak membazir kan hahaha terisi juga ruang

    ReplyDelete
  18. @Cheqna
    hahaha pedas membara..dah kes sesak dahtu.
    Betul sangat bersyukur itu yang penting. :)

    ReplyDelete
  19. dah pnh jmpa dah..tak jauh my kazen!betol juga bie mmg geram gak hati bila dengarkan

    ReplyDelete
  20. ni dah tahap kritikal dah kawan u bie semua nak besar2 pokai terusss hahaha

    ReplyDelete
  21. pedasnya berbiasa hahahahaha....penutup abis dia cakap

    ReplyDelete
  22. @ijja
    ahahahah abis la ko dah la kazen pulak! layan aja la :)

    ReplyDelete
  23. @@izAt
    bukan lagi pokai mungkin gulung tikar agaknya kui3

    ReplyDelete
  24. @Fariqahah
    macamtuh la penutup tak lagi cakap ahahaha.Balik dia teruss

    ReplyDelete