Puasa Bakal Tiba Buah Kurma Turut Ada Sekali

Tinggal beberapa hari saja lagi nak bepuasa,masing2 sibuk menyiapkan segala keperluan dah menjadi salah satu kewajipan bila menjelangnya ramadhan. Bahkan juga macam2 perancangan dibuat nak bukak puasa katne? menu ape?
Semua nie dah seperti rutin ramadhan.......


-buah kurma kurnia dari Kebawah Duli-

Kurma pun tak kurang hebatnya mesti ada....

20 comments:

  1. tuh arr xlgi lama puasa entah tahan ke tak nih hahahaha

    ReplyDelete
  2. selamat hampir ramadahan...

    byk persedian kena buat nie.. blogger2 pun , kena wat persedian entri2 khas semperna ramadhan gak.

    ReplyDelete
  3. @Rizal
    hahaha lebih sangat tak tahan konon

    ReplyDelete
  4. @TisuMedia
    betol ek persediaan blog perlu ada gak... :)

    ReplyDelete
  5. waaaa...tingal bape hari je ek nak pose...tp siang je pose...bile buke je, penuh je ngan juadah..hehehe nak diet pon xley...hahaha

    ReplyDelete
  6. syoknya dah nak puasa..hihi.. CL hjg mggu nieh baru nak g beli kurma..buka puasa wjib mkn kurma dulu...hihihi

    ReplyDelete
  7. bgs la ada...Rasullullah berbuka dgn buah tamar dan air kosong. lps solat maghrib...baru dijamah makan berat2.

    ReplyDelete
  8. @Cik Wunny
    hahaha betul ek macam2 juadah abisnya tak gak kan uhuhu

    ReplyDelete
  9. @Colorful lifa
    tuh arr wajib sangat2 kan...iyeker hjg mggu nie oke take care :)

    ReplyDelete
  10. @ibnuismail
    yup betul...tuh lebih bagus :)

    ReplyDelete
  11. lagi info tentang kurma di SIHAT SELALU - Khasiat Kurma

    ReplyDelete
  12. ifwat dah pakat ngn housemate nak angkat kurma timbang je.. hehehe


    http://www.iefwatsahaja.com

    ReplyDelete
  13. @ifwat SAHAJA
    oh iyeker oke gak kurma timbang ifwat.....hihi

    ReplyDelete
  14. tengok kurma , mesti teringat yusof taiyoob , haha

    ReplyDelete
  15. @Faraa Eiman's
    hahaha tetibe yusof taiyoob.... :) femes Oooooo

    ReplyDelete
  16. Mesti dr jenis yg mahai tu Bie? Jenis ape? Kompeni yas bagi...tp yg jenis keras melantun...baling kt dinding pn silap2 dinding yg pecah...hehehe

    ReplyDelete
  17. Yastro
    oh iyeker keras sangat tu hihihi....

    Kurma nie jenis lembut jer Yas. Manis sangat2 bule sakit gigi gak dibuatnya...hehehe

    ReplyDelete
  18. Semalam gi beli kurma ajwa...kurma nabi...tak penah rasa sblm ni..rega?? Buleh tahan lerr...hehehe

    ReplyDelete
  19. @Yastro
    oh iyeker bie baru dengo kurma tu...

    best ekk kat sana rasa nak puasa kat malaysia je hehehe. terasa meriah kan....kat sini mcm ari2 biasa je!! huhhhh

    ReplyDelete