Singgah Town Ke Kampong Ayer

Aritue sempat gak aku singgah kat kampong ayer. Aku cuma rehat kat jeti. Gpon dah lama sangat aku tak singgah..







Taim aku pi...aku tengok dah banyak perubahan dibuat harap2 pasnie makin banyak perubahan naik taraf. Tak juga bosan bila dah ada perubahan kalau asyik benda yang sama dari dulu sampai sekarang tak berubah2 jenuh giler nak hadap.
Itu baru perasaan aku yang yang jarang sekali singgah kampong ayer. Apalagi yang betul2 tinggal kat situ!! ntah macamane lah perasaan durang.





tak lama sangat aku kat jeti....

38 comments:

  1. kampung ayer ni kat mne ek???geografi fail sket sye ni.hehehe

    ReplyDelete
  2. Hahaha....tengok jeti tu satu je yg aku teringat Bie....mancing...huhuhu dh lama dh aku pencen wooo....

    Perubahan mmg perlu dlm kehidupan...klau x mesti payah nk membangun punya...

    ReplyDelete
  3. mcm best jee ? best tak ? hee :)

    ReplyDelete
  4. @aReLaN
    kat Brunei eLaN hehe....
    tetibe kuar geog :)

    ReplyDelete
  5. @CekbOlat-bOlat
    haha xlah kat Brunei Cek...

    ReplyDelete
  6. @Yastro
    tu arr mancing best Oooo.....tapi kat jeti nie Xder yg mancing

    ReplyDelete
  7. @yeas el
    best sket je pasal cuaca panas melampau terasa badan mcm kena salai hehe

    ReplyDelete
  8. kampung tuh kt mne.? nmpak smart jerk pic2 tuh

    ReplyDelete
  9. @Bie...
    klau kat jeti ni biasanya ikan cilik2 je la yg lekat...tu yg x ramai nk mancing tu....hehehe

    ReplyDelete
  10. @Mishter Izwän
    kampung kat brunei town... :)

    ReplyDelete
  11. @Yastro
    Yas....
    (aku gelak jap hehehe....)

    sebab orang Xmancing ikan kat cni ikan x dijamin bersih.
    tak sanggup nak makan!!!
    pasal kat kampung nie tutama rumah yang dah beusia saluran pembuangan najis durang takde so mereka tau buang mcmtuh je kat air tu..
    uwakkkk.....

    ReplyDelete
  12. Hello my friend Bie! I wish you a lovely weekend full of joy and happiness. Greetings from Brasil. Follow me back please.

    ReplyDelete
  13. oh brunei, ptut la tak pnah nmpak!!oh awk org brunei erh? best nye

    ReplyDelete
  14. teringin nx g jln2.,bile tngok pic2 nih :)

    ReplyDelete
  15. Bie,

    If ada rezeki I ke sana boleh lah bawak I jalan2 ye sis :-)

    ReplyDelete
  16. @Nelson
    TQ for visited Nel..
    i'll visiting you :)

    ReplyDelete
  17. @Mishter Izwän
    tu laa awak bru nampak hehe yup org brunei :)
    la awak baru tahu ker?? Uwaaaaa sedihnya sob sob (tetibe lebih hahaha)

    ReplyDelete
  18. @Qil_H0shi
    jom lah gi jjlan hehe...tak gak bosankan :)

    ReplyDelete
  19. @Cheqna
    oke no poblem....nanti i bawak u hehehe

    ReplyDelete
  20. salam.. bie... wah.. banyak perubahan kat bie sekarang ni.. tu namanya dah lama jugak akak tak masuk blog ni..

    ReplyDelete
  21. Yerkkkk....gelinya ehhhh....patutla klau x de org nk mancing....sumer bahan buangan buang kt laut...:(

    ReplyDelete
  22. @raTu KEBaYA
    kumsalam kak...
    hahaha tu la sama lah kita kak. bila dah lama Xjenguk mcm2 perubahan :)

    ReplyDelete
  23. @Yastro
    hahahaha...tu yg sebenarnya Yas.
    uwakkkkkk =______= tak sanggup den!!!

    ReplyDelete
  24. wah! pergi brunei?! seronoknya..awak nie comel la macam anak jepun! suka mata sepet! tapi saya mata besar...:(

    ReplyDelete
  25. One day I'll look out for cheap flight offer..perbelanjaan berhemah..hehe

    :-)

    ReplyDelete
  26. @nasha sanza
    Tak pergi wak dah saya orang brunei hehe.
    awak pun comel gak.... hehehe

    ReplyDelete
  27. @Cheqna
    oke....ambik yg cheap flight janji sampai. nanti bule jmp!!! bestnya jalan2 hehehe

    ReplyDelete
  28. ramai ke bie yg duk kt sini nih?? MMg budaya derang ker?? Penah tgk kt tv3 yg kt Sabah tu...depa kata depa mabuk darat klau buat rumah kt darat...betul ka??

    ReplyDelete
  29. @Yastro
    ramai gak Yas yg duk tinggal situ....bie tak pasti ada berapa buah kg hehe.
    dgr2 ada gak duk kata mabuk darat mgkin Xbiasa kot.

    ReplyDelete
  30. errr...bebudak asli laut (bajau laut kot) ada duduk situ gak ke Bie?? Teringat masa kat sabah tu...makbapak keluar cr rezeki...anak2 ditinggalkan pas tu kene pandai2 cr makan sendiri...budaya derang katanya.

    ReplyDelete
  31. @Yastro
    kalu bajau Xde tinggal situ semuanya orang brunei asli! cuma kat sabah je ada bajau Yas..Siap ada yg campak anak yg bru lahir kat laut pastu baru durang ambik balik...adat budaya durang katanya supaya dah besar anak durang Xpenakut.

    ReplyDelete
  32. oo gitu ehh...
    sampaikan baru lahir pun kena campak dlm laut...mak ehhh...dasat gak tu...tp yg sedihnya masa kiteorg gi sampoerna hrtu...time tgh sdp makan....tetiba je dtg budak tu hulur tangan mintak duit....pe lagi, member yg bdk tawau tu terus halau laa...kesian pun ada yas tgk....

    ReplyDelete
  33. @Yastro
    ohhh iyeker...ciannya dahlah budak!!
    apasal kena halau ek?

    ReplyDelete
  34. Member tu segan laa kot....mungkin pd dia, sesekali bwk kwn2 semenanjung tetiba dtg budak bajau tu kacau time org tgh makan...kiteorg pun x halang...mmg silap tul la masa tu...yas pun masa tu cuma tercengang2 jer....iskkk...iskk...atau mungkin dia (member tawau tu) pun ada pandangan dia sendiri kot...

    ReplyDelete
  35. @Yastro
    mungkin kot ada sebab member Yas buat mcmtue.
    sebab nie kot..pernah aritu kazen Bie ceta dia pi sabah ada budak minta duit..
    Dia(kazen bie) beri gak duit sbb tak sampai hati tengok. Xlama tu dtg geng2 budak tu minta duit pehhhhh pulun kazen Bie lari.kalo dua tiga orang tak juga apa nie sampai 8 orang....

    ReplyDelete
  36. Tu la Bie..org setempat mesti lebih tau dan faham kerenah org dikawasan dia kan Bie....

    ReplyDelete
  37. @Yastro
    betul sangat Yas..durang lebih faham bebanding ngan kita. Sebab tu member Yas dok halau budak tu.

    kita yang baru2 tengok memang mudah kecian lebih2 lagi ngan budak2..

    ReplyDelete